قدسیان

ساخت وبلاگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،‌ حسین نجابت،‌ اظهار کرد:‌ صادرات نفت به حدود دو میلیون بشکه در روز رسیده است، اما با همان قواعد قبلی این کار انجام می‌شود یعنی مسیر طولانی را برای دریافت پول حاصل از آن طی می‌کنیم.

وی با بیان "با احتساب میعانات گازی هم‌اکنون حدود 3 میلیون و 100 هزار بشکه تولید داریم"، تصریح کرد: دولت برای دریافت پول فروش نفت به‌دنبال این است که بانک‌هایی را پیدا کند و در صدد است با رایزنی سیاسی مشکل تبادلات بانکی را برطرف کند.

وی با ابراز اینکه وزارت نفت نمی‌تواند کار خاصی در این زمینه انجام دهد، یادآور شد: تنها هندی‌ها که حدود 6 میلیارد یورو به ایران بدهکار هستند، برای پرداخت بخشی از این بدهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بحث دریافت ارز حاصل از فروش نفت تکان جدی نخورده است، گفت: به‌نظرم این‌که فروش نفت کشور بدون هیچ مشکلی (در خصوص تبادلات بانکی) انجام شود، زود اتفاق نمی‌افتد و فقط به‌صورت قطره‌چکانی پول فروش نفت دریافت می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که به‌نظر شما چه‌زمانی فروش نفت کشور عادی شده و خریداران می‌توانند بدون مشکل پول آن را پرداخت کنند، گفت:‌ این مسئله به دو انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و آمریکا بستگی دارد، آمریکایی ها بر اساس منافع و مقتضیات خود تصمیم می‌گیرند در این رابطه سختگیری کنند یا گشایشی صورت گیرد.

به‌گفته نجابت، در تصمیم‌گیری برای این موضوع نیز آمریکایی‌ها هم انتخابات ریاست‌جمهوری خود و هم انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران را مد نظر قرار خواهند داد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 135 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:35

رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی از صبح روز پنجشنبه در شهر شیراز آغاز شد و عصر امروز جمعه تیم ملی ایران توانست در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر صفر از سد تیم روسیه بگذرد و عنوان قهرمانی را بدست آورد. همچنین تیم ترکیه نیز موفق شد در دیدار رده بندی با شکست تیم قزاقستان سوم شود.

نتایج مسابقات انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است:

۵۹ کیلوگرم: سامان عبدولی ۲ – سرگئی امیلین یک

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی ۷ – زائور کابولویف ۲

۷۱ کیلوگرم: افشین بیابانگرد ۳ – ابوزید مانتسیگوو ۲

۷۵ کیلوگرم: سعید عبدولی(برنده) – ایراکلی کالاندیا (حریف روس بر روی تشک حاضر نشد)

۸۰ کیلوگرم: رامین طاهری ۶ – رمضان آباچاریف ۴

۸۵ کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی ۳ – سوسروکو کودزوکوف صفر

۹۸ کیلوگرم: قاسم رضایی ۲ – کانتمیر ماگومدوف یک

۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجانزاده ۷ – سرگئی سمینوف ۲

تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از رسیدن به دیدار فینال موفق شده بود تیم‌های اوکراین، آذربایجان و ترکیه را پشت سر بگذارد.

دیدارهای رده بندی جام جهانی کشتی فرنگی ظهر امروز (جمعه) برگزار شد كه طی آن تیم‌های بلاروس، آذربایجان، اوكراین و آلمان به ترتیب عناوین پنجم تا هشتم را کسب کردند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 144 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:35

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  از ممنوع شدن صادرات فله هندوانه و خربزه تا روند نزولی رتبه تولید قزل آلا از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

عضو انجمن صنایع لبنی گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت کره هیچ تغییری نخواهد داشت و بعد از این ایام، قیمت تمام شده واردات محموله های جدید بررسی خواهد شد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت:قیمت هر کیلو مرغ زنده 700 تومان و مرغ گرم هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته را تجربه کرده است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:هندوانه و خربزه از جمله محصولات فله صادراتی است که در یک ماه آینده با نهایی شدن مصوبه صادرات آن فقط به صورت بسته بندی امکان پذیر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت:با توجه به آنکه صنایع تبدیلی فرآوری محصول در کشور ما با کاهش مواجه است،گسترش صنایع تبدیلی در جهت جلوگیری از معدوم سازی و امحای محصول ضرورت دارد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به عدم رقابت تولیدکنندگان و افزایش بیماری در مزارع ،رتبه جهانی تولید ماهی قزل آلای کشور از یک به پنج افت پیدا کرده است.

هرچند به گفته مسئولان نمی شود درهای کشور را به روی دنیا بست اما نباید فراموش کرد که جولان واردات کالاهای رنگارنگ آن هم بدون حساب و کتاب کمر تولید ملی را خم می کند.

رئیس هئیت مدیره انجمن تولید کنندگان قارچ ایران گفت: تولید قارچ در واحدهای غیر مجاز و فروش آن به زیر قیمت تمام شده تعطیلی 50 درصدی واحدهای تولیدی را به همراه داشته است.

دامداران مدتهاست که به دلیل توقف پرداخت یارانه شیرخام از سوی دولت شرایط سختی را می گذرانند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در چند روز گذشته قیمت موز در میادین میوه وتره بار به سبب کاهش 100 دلاری قیمت های جهانی در این فصل روند نزولی به خود گرفته است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 143 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:35

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد کشورمان طی سخنانی در دیدار با معاون رییس جمهور اندونزی، که در حاشیه چهل و یکمین اجلاسیه بانک توسعه اسلامی انجام شد، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، روابط دوستانه طولانی و نیز نگاه اعتدالی هر دو کشور در خصوص مسایل مختلف منطقه و به‌ویژه مقابله با رادیکال گرایی و تروریسم، از علاقه‌مندی ایران برای توسعه روابط با اندونزی سخن گفت.

طیب‌نیا با بیان اینکه حجم تجارت ایران و اندونزی پیش از تحریم‌ها، سالانه بالغ بر دو میلیارد دلار می‌شد و به‌سبب تحریم‌ها این رقم به حدود 200 میلیون دلار کاهش یافته است، گفت: در شرایط پس از برجام و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور، حجم مبادلات ما می‌تواند به دو تا پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان برقراری روابط بانکی و همچنین آغاز همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی را راهکار اصلی توسعه همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی دانست و خاطرنشان کرد: اندونزی پیش از تحریم‌ها بخشی از نفت خام مورد نیاز خود را از ایران تأمین می‌کرد و امروز ایران آماده است در تأمین نیاز اندونزی به نفت خام با این کشور همکاری کند.

به‌گفته وی، از طرف دیگر برقراری ارتباط میان نظام بانکی دو کشور و ایجاد روابط کارگزاری میان بانک‌ها می‌تواند تعاملات مالی میان بخشهای خصوصی را تسهیل کرده که این مهم برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اعلام علاقه‌مندی بانک‌های ایرانی برای فعالیت در اندونزی، از بانکداران این کشور دعوت کرد برای آشنایی با ظرفیت‌های نظام بانکی کشورمان و زمینه‌های مناسب مشارکت و  سرمایه گذاری به ایران سفر کنند.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های مختلف ایران در زمینه صنایع پتروشیمی، سدسازی، زیرساخت‌ها، علوم پیشرفته از قبیل فناوری نانو و فناوری بایو اشاره کرد و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در همه این زمینه‌ها با اندونزی خبر داد.

بنا بر این گزارش، محمد یوسف کالا معاون رئیس جمهور اندونزی نیز طی سخنانی در این دیدار، با یادآوری مذاکرات اخیر مقامات اندونزی با رئیس جمهور کشورمان در استانبول ترکیه در خصوص احیا و توسعه همکاری‌های دو کشور، از زمینه‌های پدید آمده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور استقبال و ابراز خرسندی کرد.

"یوسف کالا" گفت: دولت اندونزی همواره در فرصت‌های متعدد در اجلاس‌های سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی عنوان کرده است که شکست کشورها در رشد و پیشرفت اقتصادی و فراهم سازی رفاه عمومی دلیل اصلی بروز خشونت گرایی در این کشورها است.

وی گفت: اگر امروز شاهدیم کشورهای اسلامی مختلف مانند افغانستان، عراق و سوریه با بحران و دخالت خارجی‌ها روبه‌رو هستند، دلیل اصلی آن شکست این کشورها در پیشرفت اقتصادی است، زیرا مردمی که نتوانند آینده خوبی را برای خود متصور شوند و با فقر مواجه باشند، به‌یقین به‌سمت اقدامات تلافی جویانه و خشونت گرایانه پیش خواهند رفت.

معاون رئیس جمهوری اندونزی همچنین با استقبال از همکاری میان اندونزی و ایران در تبلیغ اسلام اعتدالی، گفت: جاکارتا و تهران می‌توانند اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین با استقبال از توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، درباره دیدار ماه گذشته خود با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت که در این دیدار تحولات و اقدامات انجام گرفته در خصوص توسعه روابط دو کشور بررسی شد.

یوسف کالا در ادامه با ابراز خرسندی از تحولات صورت گرفته در راستای توسعه روابط میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد امروز و در فضای پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی علیه ایران توافق‌هایی که پیشتر میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه صنایع پتروشیمی امضاء شده است، عملی شود.

وی با حمایت از برقراری روابط بانکی میان دو کشور، گفت: دستورات لازم به نهادهای مربوطه به‌منظور برقراری روابط بانکی با ایران داده شده است و امیدواریم با برقراری روابط بانکی و همچنین برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور شاهد شکوفایی هرچه بیشتر روابط میان اندونزی و ایران باشیم.

این گزارش حاکی است، طرفین در پایان این نشست بر همکاری میان ایران و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به "آ.سه.آن" و همچنین پیوستن ایران به پیمان مودت و همکاری این اتحادیه تأکید کردند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 147 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:28

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، کارشناسان تحریم گفتند، بانک های بزرگتر انگلیسی ممکن است تا زمانی که تحریم های آمریکا پابرجا هستند از همکاری با ایران امتناع کنند، اما بانک های کوچکتر و متوسط و بنگاه های اقتصادی علاقمند به تعامل تجاری با ایران هستند.

جاستین واکر، مسئول جرائم مالی اتحادیه بانکداران انگلیس گفت: «صادر کنندگان بزرگ جهانی وقت خود را صرف ورود به این قراردادها نمی کنند... اما (بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط) واقعا علاقمند به برقراری مجدد روابط با ایران هستند... نگرانی من این است که آنها بنگاه هایی هستند که دسترسی به خدمات بانکی را به چالش برانگیز ترین روش خواهند یافت.»

واکر که در لندن در نشستی درباره تحریم های ایران سخن می گفت افزود: «این عملیات اکتشاف طلا که همه انتظارش را داشتند، نیست.» او گفت، «روزی 10 بار» با این سوال مواجه می شود که آیا بانک های انگلیسی به ایران باز خواهند گشت یا نه، اما با وجود اینکه اشتهای ریسک پذیری در بین اعضای اتحادیه بانکداران انگلیس (270 موسسه مالی) مختلف است، با این وجود، ریسک نقض یکی از تحریم های همچنان پابرجا بسیار بالاست. «نظر کاملا مسلط این است که با وجود تداوم تحریم های اولیه دولت آمریکا (ورود به بازار ایران) همچنان بسیار ریسک برانگیز است.»

راجر متیوز، مدیر موسسه دچرت ال ال پی گفت، شرکت های انرژی راه های برقراری مجدد روابط با ایران را بررسی کرده اند و برخی مدیران دارایی «علاقه فراوانی» نسبت به ایجاد صندوق های جدید در ایران از خود نشان داده اند.

وی افزود، فعالیت های آنها کاملا محدود است. احتمالا رفتار محتاطانه تا زمانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در امریکا، روشنگری بیشتری درباره سیاست خارجی این کشور صورت بپذیرد، ادامه خواهد یافت.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:28

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که قیمت نفت پس از پشت سر گذاشتن یک سال فاجعه بار در حال ترمیم است، بسیاری از بازیگران بین المللی برای تطبیق خود با روند جدید، پیش بینی هایشان را تغییر داده اند و گروه بانکی سوئد بانک از این قاعده مستثنی نیست.

برای سوئد، اگر تجارت خود را با ایران افزایش دهد، رشد قیمت نفت دارای اثرات مثبتی خواهد بود.

روزنامه آفارسوارلدن، گزارش داد، بر اساس پیش بینی سوئد بانک، متوسط قیمت نفت در سال 2016 به 45 دلار در هر بشکه خواهد رسید و قیمت نفت در سال آینده به طور متوسط به 60 دلار خواهد رسید.

پیش بینی سوئد بانک نشان می دهد که قیمت نفت تا پایان امسال بالای 50 دلار خواهد بود و در پایان سال 2017 به نزدیکی 70 دلار خواهد رسید.

سوئد بانک هشدار داد: «پیش بینی افزایش قیمت نفت موجب افزایش تولید خواهد شد و به همین دلیل افزایش واقعی قیمت ها کمتر از رقمی خواهد بود که ما پیش بینی می کنیم.»

این روند افزایشی در بازار نفت سوئد بانک را بر آن داشته تا روابط تجاری خود با ایران ، به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده نفت را از سر برگیرد. بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران، سوئد خود را برای گشایش یک دفتر جدید تجاری در تهران برای تسهیل مبادلات دو جانبه آماده کرده است.

میکائیل دامبرگ، وزیر کسب و کار سوئد گفت: « اکنون که تحریم ها برداشته شده، برای حضوری قوی تر جهت کمک به شرکت های سوئدی، این گامی مهم است. قبل از تحریم ها، ایران یکی از شرکای تجاری اصلی ما بود که این روند بعدا تغییر کرد.»

به گفته دامبرگ، علاقمندی بازار ایران به محصولات غربی بسیار زیاد است و این مسیر را برای سرمایه گذاری های احتمالی در بخش معدن، زیرساخت ها و کالاهای مصرفی هموار می سازد. این وزیر سوئدی همچنین خاطر نشان کرد که یک درصد از جمعیت حدودا 10 میلیون نفری سوئد را ایرانی تبارها تشکیل می دهند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 136 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:28

به گزارش قدس آنلاین،‌ فهرست برترین های فوتسال جهان از سوی سایت فوتسال پلنت معرفی شد که بر اساس آن هیچ ایرانی نتوانست صاحب عنوانی شود.

فهرست برترین‌های فوتسال جهان بدین شرح است:

بهترین بازیکن جهان: ریکاردینیو (پرتغال)

در این بخش اصغر حسن‌زاده و محمد کشاورز نیز نامزد شده بودند.

بهترین دروازه‌بان جهان: هیگوئیتا (برزیل)

در این بخش نیز مهدی مصطفایی دروازه‌بان تیم تاسیسات دریایی قرار داشت.

بهترین مربی ملی جهان: خوزه ونانسیو لوپز (اسپانیا)

در این بخش محمد ناظم‌الشریعه جزو نامزدها قرار داشت.

بهترین تیم فوتسال جهان: اسپانیا

ایران نیز نامزد این بخش شده بود و در شرایطی اسپانیا به عنوان تیم ملی برتر جهان انتخاب شده که امروز پس از انجام قرعه‌کشی جام جهانی در گروه ایران قرار گرفت.

بهترین مربی باشگاهی جهان: خسوس ولاسکو تخادا (اسپانیا)

امیر شمسایی مربی تاسیسات دریایی نامزد کسب این جایزه شده بود.

بهترین تیم باشگاهی جهان: اینتر مویستار (اسپانیا)

تاسیسات دریایی در این بخش نامزد شده بود.

بهترین بازیکن جوان دنیا: آدولفو فرناندس (اسپانیا)

بهترین بازیکن زن جهان: آماندینیا (برزیل)

فرشته کریمی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران نامزد کسب این جایزه شده بود.

بهترین دروازه‌بان جهان: بلن دئونا مارزو (اسپانیا)

فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در این بخش نامزد شده بود.

بهترین داور جهان: الساندرو مالفر (ایتالیا)

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 148 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،حسن رکنی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم در حال حاضر بیش از 9 میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: بخش اعظمی از این میزان محصول در داخل کشور مصرف و 500 تا 600 هزار تن صادر می‌شود.

وی با اشاره به مشکل دامداران و تولیدکنندگان شیر بر لزوم توجه به صادرات هر چه بیشتر این محصول به خارج از کشور تاکید کرد و افزود: البته به منظور ورود موفق به بازارهای خارجی در حوزه شیر باید برنامه‌ریزیهای مدونی انجام گیرد چرا که در عرضه لبنیات بین کشورهای مختلف جهان رقابت جدی وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به ارائه طرح مربوط به مشوق‌های صادراتی در حوزه شیرخام با هدف حمایت از تولیدکنندگان از سوی وزیر به هیئت دولت خاطرنشان کرد: کلیات این درخواست پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: با موافقت طرح ارائه مشوقهای صادراتی و در راستای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در محصول شیر کارخانجات فرآوری مواد لبنی شیرخشک مازاد تولید شده خود را در آینده‌ای بسیار نزدیک صادر می‌کنند.

رکنی اول خرداد را روز آغاز خرید شیرخام تولیدشده از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد و گفت: البته در وهله نخست خرید و صادرات محصول شیر توسط کارخانجات انجام می‌گیرد و اگر این کارخانجات موفق به جذب تمامی محصولات نشوند دولت به عنوان حامی تولیدکنندگان وارد عمل شده و نسبت به خرید شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این دولت اعتباری را در قالب یارانه و یا هر چیز دیگر از تولیدکنندگان شیر قائل خواهد شد، ابراز کرد: با عملیاتی شدن این برنامه‌ها مقدار مازاد شیر از کشور خارج می‌شود و از سویی دیگر فعالیت واحدهای تولیدکننده این محصول به سمت کیفی شدن و بهینه شدن پیش می‌رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با اشاره به طرح احداث واحد پرورش گاو شیری 6 هزار راسی در کشک آباد شهرستان خدابنده که با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی شد، افزود: این طرح از جمله موارد مورد تاکید در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان در سال 93 بوده است که با تلاش دست‌اندرکاران این پروژه از جمله طرحهای موفق بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 125 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

نارضایتی گسترده مصرف‌کنندگان وطنی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی در یک دهه اخیر، همواره به این توجیه ختم می‌شد که در تحریم هستیم.
از چند سال پیش هم که شاهد گسترش حضور مدل‌های متنوع خودروهای سبک و سنگین در بازار کشورمان بودیم که هرچند ظاهر زیبایی داشتند اما کیفیت بالایی نداشتند و خدمات پس از فروش ضعیف آنها هم قوز بالای قوز بود، باز هم مسئولان دولتی علت این وضعیت را تحریم‌ها عنوان کرده و می‌گفتند در شرایط تحریم، غیر از خودروسازان چینی، خودروسازان معتبر جهانی حاضر به حضور در بازار ایران نیستند.
تمامی این بهانه‌جویی‌ها از 27 دی 1394 رخت بربسته است، اما چینی‌ها از بازار ایران نه تنها نرفته‌اند بلکه گستره نفوذ خود را به شدت افزایش داده‌اند.
اگر تا قبل از تحریم‌ها شاهد واردات و فروش محصولات چینی توسط واسطه‌های خرد بودیم، با اجرای برجام شاهد واقعه عجیب فروش محصولات چینی توسط خودروسازان داخلی به بهانه مونتاژ آنها هستیم!
پس از اجرایی شدن برجام، بیشتر مردم انتظار داشتند خودروسازی دوران سخت و نگران‌کننده رکود را پشت سر گذاشته و با عقد قراردادهای تازه بتواند مرحله جدیدی را در ارائه محصولات باکیفیت و به‌روز در پیش بگیرد و نارضایتی‌ها در سال‌های اخیر را تسکین دهد، اما از ابتدای سال جاری و شروع دوباره فروش محصولات خودروسازان داخلی، شاهد انتشار اطلاعیه‌های فروش محصولات مختلفی از سوی دو خودروساز بزرگ کشورمان بودیم که بیشتر این محصولات جزو خودروهای چینی هستند.
نکته جالب درباره برخی از این محصولات این است که دو خودروساز بزرگ کشورمان که ادعای در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی را نیز دارند، در بسیاری از این محصولات جدید حتی لوگوی خود را نیز برای محصولات در نظر نگرفته‌اند و خودروهای یادشده را با لوگوی شرکت‌های اصلی چینی به متقاضیان ارائه کرده‌اند یعنی در حد دلال فروش خودروهای چینی تنزل کرده‌اند.
حال سوال این است که آیا واقعا این سیاست مونتاژ و تولید خودروهای چینی برای صنعت خودروسازی کشورمان مفید است؟ آیا تصویر مبهم خودروهای چینی به دلیل کیفیت پایین آنها که در ذهن خریداران ایرانی شکل گرفته ‌است، با این روش تغییر خواهد کرد؟ هرچند نباید فراموش کنیم در اولین روزهای اجرایی شدن برجام، اغلب مسئولان درباره آینده خودروهای چینی معتقد بودند سهم خودروهای چینی در کشورمان روبه کاهش است و بزودی خودروهای به‌روز اروپایی، بازار کشورمان را به خود اختصاص خواهد داد.

* از رقابت در خودروی ملی تا مونتاژ خودروهای چینی
اقبال رو به افزایش ایران خودرو و سایپا به فروش محصولات چینی در حالی روز به روز افزایش می‌یابد، که این دو گروه بزرگ صنعتی با وجود انتقادات، به هر حال در طراحی و تولید خودروهای ملی پیشرفت‌هایی در دو دهه اخیر داشتند.
 

بهانه تحریم تمام شد؛ عرضه خودروهای چینی بیشتر

ايران خودرو حداقل سمند را با تمام كم و كاستي و با مشاركت خارجي ها طراحي كرد، موتور پايه گاز سوز را بنا نهاد و بعد از آن خودروهای سورن و دنا را طراحی و عرضه کرد که انصافا نسبت به خیلی از خودروهای چینی، کیفیت و استحکام بیشتری دارند. سایپا نیز برای رقابت با ایران‌خودرو، بر روي همان پلتفرم پراید، خودروی تيبا را طراحی کرد و به نام خودش زد. 
اما پس از اجرای برجام، رقابت ايران خودرو و سايپا به سطح مونتاژ خودروهای چینی تنزل پیدا کرده است. 
در حالی که استفاده و بخصوص مونتاژ خودروهای چینی در صنعت خودرو درحال افزایش است، کارشناسان از ادامه این روند ابراز نگرانی کرده و معتقدند ادامه این روند به چینی شدن صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد. آن هم در حالی که به مردم وعده حضور خودروسازن معتبر اروپایی چون فولکس واگن و فیات داده شده بود.
 کارشناسان، ورود بی‌ضابطه خودروهای چینی به صنعت خودروی ایران را خطری بزرگ برای این صنعت ارزیابی کرده و معتقدند درصورت ادامه این روند، صنعت خودروی ایران هم از نظر حیثیتی و هم از نظر کیفی‌سازی و فناوری تولید، آسیب خواهد دید و به زبانی دیگر مونتاژکار چینی‌ها خواهد شد.
یک نگاه ساده به محصولات تولیدی این روزهای برخی خودروسازان کشور نیز این پدیده را تائید می‌کند. مصداق بارز این موضوع، مونتاژ خودروهای چینی و عرضه آن به نام خودروهای ایرانی و در دستور کار بودن امضای قراردادهای مختلف برای تولید خودروهای چینی در آینده است.
این موضوع در هر سه نوع سواری، وانت و خودروهای سنگین چون کشنده‌ها وجود دارد. البته این موضوع قبلا بیشتر منحصر به گروه کشنده‌ها بود و خودروهای چینی هنوز در خطوط سواری خودروسازان مطرح مونتاژ نمی‌شد اما اکنون حضور این خودروها گسترش یافته است.

* تحریم که تمام شد

بهانه تحریم تمام شد؛ عرضه خودروهای چینی بیشتر احمد نعمت‌بخش، رئیس انجمن خودروسازان طی سال‌های گذشته در پاسخ به این پرسش که چرا خودروسازان سراغ برندهای باکیفیت و خوشنام خودروی جهان نمی‌روند و به مونتاژ خودروهای چینی روی می‌آورند گفته بود: وقتی کشور چند سالی است تحریم است و خودروسازان معتبر خارجی نمی‌توانند با ما قرارداد ببندند، راه دیگری جز ورود چینی‌ها به بازار ایران باقی نمی‌ماند. در پی تحریم‌ها، کمپانی‌هایی که قبلا با خودروسازان ایرانی کار می‌کردند مانند بنز و رنو و دیگر خودروسازان جهانی، همکاری خود را قطع کردند و خودروسازان داخلی هم مجبور شدند و سراغ چینی‌ها بروند تا صنعت خودرو به حیاتش ادامه دهد.

اکنون اما با لغو تحریم‌ها برخلاف انتظار فراوانی که از آثار اجرای برجام و لغو تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی کشور وجود داشت، به جای عرضه محصولات شرکت‌های معتبر اروپایی در دوران پسابرجام، شاهد گسترش مونتاژ و فروش محصولات چینی آن هم نه توسط واردکنندگان بلکه ازسوی دو خودروساز بزرگ کشور هستیم. این بار نعمت‌بخش‌ها، سکوت کرده‌اند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 129 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:25

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) به این مرجع عالیقدر جهان تشیع، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩٤ ارائه کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، گفت: فراتر از تلاشهای دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.

روحانی با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می کند.

رییس جمهور با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

روحانی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدت هایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزودند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کردند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزودند: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 147 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

به گزارش قدس آنلاین،محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به اینکه مرکز تبادل ترافیک داده تهران در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد، اظهار کرد: بنا داشتیم تا در شهریور ماه سال جاری سه مرکز تبادل ترافیک دیگر در تبریز، شیراز و مشهد را افتتاح کنیم اما امیدوارم براساس جلساتی که با همکاران داشتیم، افتتاح این بخش از شبکه ملی اطلاعات را تا آخر خرداد ماه شاهد باشیم زیرا معتقدیم سریع‌تر هم می‌شود این کار را انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه چنین افتتاح‌هایی همه شبکه ملی اطلاعات نیست، گفت: نظام‌های دیگری روی این شبکه وجود دارد که باید پیاده‌سازی شود و در نهایت فعالیت بخش خصوصی در قالب سرویس‌های ارتباطی است که شبکه ملی اطلاعات را معنا می‌بخشد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اذعان کرد: طراحی و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات برای آغاز فعالیت اصلاح شد تا فعالیت شرکت‌های استارت‌آپ و سرویس‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات در کشور به سوآوری برسد.

او افزود: امیدواریم طبق وعده مقام عالی وزارت ارتباطات این شبکه تا نیمه امسال به بهره‌برداری برسد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 141 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

به گزارش آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشتند: در مسایل داخلی باید مسوولیتها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.
 حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.
 رییس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دولت یازدهم برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار برای جوانان کشور تاکید کرد: رسیدگی و توجه به بهبود شرایط زندگی مردم اصلی ترین اولویت دولت تدبیر و امید است.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در این دیدار با بیان اینکه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت های سرمایه گذاری گسترده ای نیز در استان های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.
 رییس جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد:  دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.
 دکتر روحانی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می رود.
 رییس جمهوری با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی پیشگام است.
 دکتر روحانی با بیان اینکه امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 123 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:17

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، جنگنده های عراقی مواضع تروریست های داعش را به دقت بمباران کردند که درپی آن ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.
عملیات نظامی برای بیرون راندن داعش از مناطق تحت اشغال داعش همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر رسانه ها از قریب الوقوع بودن عملیات آزادسازی فلوجه خبر داده اند.
نیروی هوایی ارتش عراق نیز سه شنبه شب و روز چهارشنبه، هزاران نسخه اعلامیه از سوی فرماندهی عملیات مشترک را در 5 نقطه مهم و راهبردی استان الانبار از جمله فلوجه پراکنده است که در این اعلامیه ها از شهروندان خواسته است با نیروهای نظامی و امنیتی همکاری کرده و گوش به بیانیه های رادیو عراق باشند.
فلوجه در حدود 50 تا 60 کیلومتری غرب بغداد، دومین شهر استان الانبار است که از آذرماه سال 92 و به دنبال ماه ها تحصن هدایت و حمایت شده از سوی سعودی ها و قطری ها، به اشغال گروه تروریستی داعش در آمد، زمانی که هنوز تا حمله گسترده داعش به عراق و سقوط موصل حدود 6 ماه باقی مانده بود.
فرماندهان نظامی و کارشناسان امنیتی معتقدند که فلوجه به دلیل فاصله بسیار اندک آن از بغداد، منبع اصلی تامین کننده نیروهای داعش درحمله به پایتخت عراق است، بطوری که سهام الموسوی از نمایندگان پارلمان عراق روز چهارشنبه بر همین موضوع تاکید دوباره کرد.
وی به دنبال حملات تروریستی چند روزگذشته درمناطق مختلف بغداد، گفته که فلوجه کانون سازماندهی عملیات تروریستی علیه بغداد است.
برخی منابع می گویند، روزهای آینده، روزهایی سرنوشت ساز درجنگ علیه تروریسم درعراق خواهد بود و به نظر می رسد، برغم مقاومت برخی بازیگران بین المللی و منطقه ای بویژه حامیان گروه های تروریستی و داعش، عملیات آزادسازی فلوجه به ساعت صفر خود نزدیک شده است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

به گزارش قدس آنلاین، زیدان در ماه ژانویه جانشین رافا بنیتس روی نیمکت رئال شد و توانست سپیدپوشان را به رقابت لالیگا بازگرداند و در چمپیونزلیگ نیز به فینال رقابت‌ها صعود کند. حال دیوید بکام به تمجید از زیزو پرداخت و گفت که رئال خوش شانس بود که چنین مربی به خدمت گرفت.

وی در این باره گفت: نه به نظرم من مربی به دنیا نیادم ولی زیزو چرا. او، جدا از اینکه یک دوست فوق‌العاده است ، پرشورترین بازیکن رئال است که من دیده ام و بهترین بازیکنی که تا به حال در فوتبال حضور داشته است. طبیعی است که او مربی تیم شود. با این حال وظیفه سختی دارد زیرا در ۵ سال اخیر رئال با بهترین بارسا تاریخ روبرو بوده است. وقتی با تیمی اینگونه روبرو می‌شوید، همه چیز پیچیده است.

ستاره پیشین مادریدی ها اضافه کرد: مادرید به ثبات نیاز دارد و باید به همین شکل ادامه دهد. زیزو به زمان نیاز دارد ، حتی اگر چمپیونزلیگ را نبرد. باید فضای کار به او داده شود. ثبات کلید این راه است

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 122 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

در پی پیشروی های ارتش سوریه، عناصر تروریستی از دو شهرک دیرالعصافیر و زبدین به حرستا القنطره و از آنجا به شمال شهرک النشابیه فرار کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی، دو شهرک دیر العصافیر و زبدین در غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود در آوردند.

در پی پیشروی های ارتش سوریه، عناصر تروریستی از دو شهرک دیرالعصافیر و زبدین به حرستا القنطره و از آنجا به شمال شهرک النشابیه فرار کردند.

ارتش سوریه همزمان با ادامه پیشروی ها، مراکز تجمع و استقرار تروریستها در این منطقه را آماج حملات توپخانه ای و موشکی خود قرار داد.

یگانهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت، روز گذشته وارد شهرک زینه در غوطه شرقی دمشق شدند و بمبها و مینهای کارگذاشته شده از سوی تروریستها را خنثی کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه روز گذشته وارد مرکز شهرک دیرالعصافیر شده بودند.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 162 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:19

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که معتقداند انفجار بمب باعث سقوط هواپیمای خطوط مصری در مسیر پاریس-قاهره شده است.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هنوز تلاش‌ها برای پیدا کردن بقایای هواپیمای مصری در آب‌های مدیترانه و کرانه‌های سواحل یونان ادامه دارد و در این میان آمریکایی‌ها ادعایی را در خصوص علت سقوط این پرنده آهنین مطرح کرده‌اند.
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، مسئولان آمریکایی می‌گویند «معتقدایم انفجار بمب باعث سقوط این هواپیمای مسافربری شده است.»
هنوز عنوان دقیق این مسئول آمریکایی منتشر نشده است.
یک فروند ایرباس 320 متعلق به خطوط هوایی مصر ساعت 23:09 به وقت محلی، فرودگاه شارل دوگل پاریس را به مقصد قاهره ترک کرد که دقائقی بعد و پس از چرخشی ناگهانی، در روی آب‌های مدیترانه ناپدید شد.
این هواپیما 66 سرنشین از ملیت‌های مصری، فرانسوی، بلژیکی، عراقی، کویتی، سعودی، سودانی، چاد، پرتغالی، الجزایری، کانادایی و انگلیسی داشته است.
چندی پیش هم یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس 321 روسیه پس از برخاستن از فرودگاه شرم‌الشیخ مصر، در مرکز صحرای سینا منفجر شد و همه 224 سرنشین‌اش بر اثر سقوط جان باختند.
داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و بعدها مشخص شد که یکی از کارکنان فرودگاه شرم‌الشیخ به تروریست‌ها در جاگذاری بمب در داخل هواپیما کمک کرده است.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:56

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای در حمایت از گروهک تروریستی منافقین تصویب کرد. 

این قطعنامه از دولت آمریکا می‌خواهد با همکاری دولت  عراق از حمله به محل اسکان اعضای گروهک منافقین جلوگیری کند. 

«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان قبل از تصوب این قطعنامه ضمن تکرار ادعاهای قبلی علیه ایران از دولت عراق خواست زمینه‌های اسکان مجدد اعضای منافقین در آلبانی را فراهم بیاورد. 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 116 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:56

به گزارش قدس آنلاین، احمد محمدیان، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در گفتگو با خبرنگار اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، از ثبت یک وقف جدید در شهرستان جغتای خبر داد.
وی گفت: نیکوکار خیراندیش سید اسدالله راهنمای راد، فرهنگی بازنشسته مقدار یک ساعت آب به انضمام 1800متر مربع زمین از چاه عمیق ازقندی به ارزش 100میلیون ریال واقع در روستای راه چمن را  وقف امورات جاری هیئت ابوالفضلی این روستا کرد.
مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای ادامه داد: وقف عامل عزتمندی و سرفرازی وشرافتمندی نسل های متمادی شخص واقف است؛ وقف نشانه دور اندیشی، مردم دوستی، معامله با خدا و عامل شکوفایی علم و اندیشه است.
وی گفت: وقف هدیه ای بی منت برای خلق و رحمتی بی پایان برای واقف است.
محمدیان مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای ادامه داد: کسی که در راه خدا انفاق و وقف می کند به مقام نیکوکاران وخاصان خداوند می رسد و این وعده خداوند تبارک و تعالی است که در آیه 92 سوره آل عمران آمده و وعده های خداوند تخلف ناپذیر است .
شایان ذکر است تعداد وقف های جدید شهرستان در سال جاری به 20 وقف رسید.
شهرستان جغتای غربی ترین شهرستان استان خراسان رضوی و با جمعیت 48هزار نفر می باشد.

 

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:56

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، « جبار علی ذاکری » افزود : تکمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان، 22 ست قطار برای این مسیر پیش بینی شده و در افق بلند مدت فاصله زمانی سیر قطار به 10 دقیقه خواهد رسید.
وی اضافه کرد : کشورهای توسعه یافته با ساخت راه آهن و استفاده از قطارهای پرسرعت، توانسته اند گام های بزرگی را در جابجایی مسافران بردارند.
ذاکری افزود: در ایران نیز با توجه به اهمیت کلان شهرهایی مانند تهران – قم – اصفهان و فاصله کوتاه آنها که نزدیک به 450 کیلومتر است، بهترین گزینه برای راه آهن سریع الاسیر و قطارهای پرسرعت انتخاب و در حال اجرا است.
رییس دانشکده راه آهن یادآور شد: طبق بررسی ها و توصیه های uic (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) ، مناسب ترین راه برای احداث راه آهن سریع الاسیر را باید شناسایی کرد.
وی راه آهن سریع الاسیر را نماد توسعه یافتگی حمل و نقل ریلی در میان کشورهای توسعه یافته ذکر کرد و افزود: راه آهن های دنیا از سال 1964 به بعد برنامه توسعه حمل و نقل ریلی سریع السیر را اجرایی کرده اند و این موضوع در کشور ما برای مسیر تهران – اصفهان تعریف شده است.
پیشتر مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفته بود، براساس برنامه های چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از کل جابجایی بار کشور 30 درصد پیش بینی شده بود، در حالیکه این رقم اکنون 11 درصد است و بکارگیری سیاست های نادرست در دوره 92- 1385 این رقم به 10.5 درصد تنزل یافت.
سال 1393 سهم حمل بار ریلی با رشدی مثبت به رقم 10.9 درصد رسید.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 150 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:17

معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را که به تصویب هیئت وزیران رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو

ماده1- ضوابط مندرج دراین آیین نامه شامل تمام عرضه کنندگان، واسطه های فروش، واسطه های خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز انواع وسایل نقلیه موتوری اعم ازسواری، مینی بوس، میدل باس، اتوبوس، ون، وانت، کامیونت، کامیون، کشنده، تریلر و انواع موتورسیکلت ساخت داخل کشور یا خارج می باشد.
ماده 2- دراین آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف – قانون: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو – مصوب 1386 – 
ب – وزارت: وزارت صنعت، معدن و تجارت. 
پ- عرضه کننده: هر شخص حقیقی یا حقوقی که به طور مستقیم یا از طریق واسطه فروش، مبادرت به فروش خودروهای نو ساخت داخل کشور یا وارداتی خود می نماید.
ت- خدمات پس از فروش: کلیه خدمات پس از فروش یک محصول از قبیل ضمانت و تعهد شامل پشتیبانی خدمات، تعمیرات و تأمین قطعات استاندارد که موجب تضمین کارکرد مطلوب محصول می باشد.
ث- واسطه خدمات فروش و پس از فروش: اشخاص حقیقی یا حقوقی که با موافقت عرضه‌کننده، صرفاً یا توأماً عهده دار خدمات فروش و پس از فروش خودرو از طریق نمایندگی‌های مجاز می باشند. واسطه مذکور می‌تواند به عنوان بخشی از مجموعه عرضه کننده یا به عنوان شرکتی مستقل تحت نظارت عرضه کننده فعالیت نموده و خدمات خود را ارائه نماید.
ج - نمایندگی مجاز: هر شخص حقیقی یا حقوقی که با موافقت عرضه کننده عهده دار فروش و خدمات پس از فروش خودرو در طول مدت ضمانت است.
چ- شیوه ارایه خدمات پس از فروش خودرو: براساس استاندارد ملی شماره (19117) درخصوص تعیین شیوه مربوط به امور خدمات پس از فروش خودرو، شاخص‌ها و نحوه ارزیابی عرضه کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز آن و همچنین رده بندی و پایش عملکرد آنها می باشد.
ح – دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو: دستورالعملی که به منظور تعیین شیوه مربوط به امور خدمات فروش خودرو، شاخص‌ها و نحوه ارزیابی عرضه کننده، واسطه خدمات فروش و نمایندگی‌های آن و همچنین رده بندی و پایش عملکرد آنها توسط وزارت تهیه و ابلاغ می‌شود.
خ- خدمات دوره تضمین: مجموعه خدمات تعمیرات، تأمین و تعویض قطعات یا تعویض خودرو که در یک دوره زمانی یا طی مسافت مشخص مطابق مواد (12) و (13) این آیین‌نامه و انجام آن به صورت رایگان به عهده عرضه کننده می باشد.
د - خدمات دوره تعهد: مجموعه خدمات تعمیرات، تأمین و تعویض قطعات و پشتیبانی خدمات که در یک دوره زمانی مشخص مطابق ماده (15) این آیین‌نامه و در قبال دریافت اجرت "برابر با نرخ مصوب موضوع بند (ط) ماده (2) این آیین‌نامه" از سوی عرضه کننده برای مصرف کننده انجام می‌شود.
ذ - خدمات سیار: خدمات امداد و تعمیراتی که در محل استقرار خودرو در بیرون از نمایندگی مجاز به مصرف کننده ارائه می شود.
ر- خدمات فنی استاندارد: خدماتی که مطابق با استاندارد کارخانه ای، ملی، بین المللی یا سایر استانداردها و دستورالعمل‌های تخصصی رسمی باشد.
ز - ضمانت نامه: سندی است به زبان فارسی و در برگیرنده مسئولیت دوره ضمانت و تعهد خدمات عرضه کننده و استفاده مطلوب از خودرو که توسط عرضه کننده به همراه خودرو، تحویل مصرف کننده می شود.
ژ - استفاده مطلوب از خودرو: استفاده از هر خودرو مطابق مشخصات اعلام شده از سوی عرضه کننده به ویژه در مورد تعداد سرنشین و مقدار بار.
س- کتابچه راهنمای مصرف کننده: کتابچهای است حداقل به زبان فارسی، که باید در زمان تحویل خودرو از طرف عرضه کننده به مصرف کننده تسلیم شود. این کتابچه باید حاوی مواردی از قبیل نحوه استفاده مطلوب از خودرو، عناوین متعلقات الزامی همراه خودرو از قبیل رادیو پخش، چرخ زاپاس، جک، آچار چرخ، کف پوش متحرک، مثلث خطر و تجهیزات اضافی خودرو، میزان مصرف سوخت (به تفکیک سیکل شهری، برون شهری و ترکیبی) و همچنین عناوین بازدیدهای دوره ای، نام و نشانی نمایندگیهای مجاز شبکه فروش و خدمات پس از فروش، متن قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی آن باشد.
ش - تأمین خودروی جایگزین مشابه: واگذاری خودروی مشابه و درصورت عدم امکان، پرداخت خسارت توقف خودرو در دوره تضمین است.
ص - قیمت کارشناسی: قیمتی که بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط تعیین می‌شود.
ض- شرکت بازرسی: شخصیت حقوقی دارای صلاحیت از طرف سازمان ملی استاندارد ایران که توسط وزارت برای انجام ارزیابی عملکرد عرضه کننده، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش، نمایندگی های مجاز و ارائه گزارش های ادواری یا موردی به وزارت و عرضه کننده انتخاب می‌شود.
ط - نرخ خدمات و قطعات: نظر به صنفی بودن فعالیت نمایندگی های مجاز، واسطه خدمات پس از فروش و خدمات سیار، اجرت یا دستمزد خدمات و همچنین نرخ قطعات و مواد مصرفی مطابق ماده (51) اصلاحی قانون نظام صنفی کشور – مصوب 1392 - با محوریت کمیسیون نظارت تعیین و در ازای ارائه خدمات و ابلاغ صورتحساب رسمی به مصرف کننده، از وی دریافت می‌شود.
ظ- خودروی نو: خودرویی که به هنگام تحویل به مصرف کننده بیش از (99) کیلومتر طی مسافت نکرده باشد.
ع- عیب: زیاده، نقیصه و یا تغییر حالتی که موجب کاهش ارزش اقتصادی کالا، خدمت یا عدم امکان استفاده متعارف از آن می‌شود.
غ - قطعه ایمنی خودرو: قطعاتی که عیب آنها موجب احتمال صدمه جسم، جان و مال اشخاص گردد. 
تبصره - فهرست این قطعات توسط وزارت با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه و اعلام می‌شود.
ف – عیب ایمنی : عیوبی که احتمال ایجاد صدمه به جسم، جان و مال اشخاص گردد.
تبصره - وزارت موظف است با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و پلیس راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی ایران، فهرست عیوب ایمنی خودرو و همچنین قطعات مشمول استاندارد اجباری خودرو را تهیه و ابلاغ نماید.
ق – قطعه و ماده مصرفی: قطعات و موادی مانند روغن‌ها (نظیر روغن موتور و گیربکس)، مایعات (نظیر مایع ضدیخ و مایع شیشه شوی)، فیلترها (نظیر فیلتر بنزین، هوا و روغن) و سایر قطعات و موادی که فهرست کامل آن توسط وزارت تهیه و ابلاغ خواهد شد.
ک – استانداردها و مقررات ابلاغی: کلیه معیارها و مشخصات ناظر بر تولید، ایمنی، کیفیت، آلایندگی زیست محیطی، فروش و خدمات پس از فروش خودرو که از سوی وزارت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت ابلاغ و رعایت آنها از سوی عرضه‌کننده الزامی است.
تبصره - استانداردهای فنی شرکتهای عرضه کننده در صورت عدم مغایرت با موارد فوق، جزو استانداردهای ابلاغی محسوب خواهد شد.
ماده 3- عرضه کننده موظف است در سامانه اطلاع رسانی خود، نسبت به فروش اینترنتی محصولات با قید مشخصات خودرو و شرایط فروش از قبیل نشان تجاری، نوع، تیپ، رنگ، تجهیزات درخواستی، قیمت خودرو، سود مشارکت، زمان تحویل و سایر موارد مرتبط اقدام نماید.
تبصره- عرضه کننده موظف است حداقل دو روزکاری قبل از اجرای فرآیند فروش شرایط موصوف را اطلاع رسانی عمومی نماید.
ماده4- عرضه‌کننده موظف است قیمت نهایی محصولات خود به همراه قید نوع، تیپ، رنگ و متعلقات، ضوابط و روش‌های مختلف فروش و فرآیند خرید را به صورت شفاف و روشن مطابق جدول زیر تهیه و در پایگاه اطلاع رسانی و نمایندگی‌های مجاز فروش خود، در دسترس متقاضیان خرید قرار دهد:


تبصره1- حداکثر مبلغ قابل دریافت در قراردادهای پیش فروش معادل پنجاه درصد قیمت فروش نقدی محصول مورد نظر در هنگام عقد قرارداد می باشد.
تبصره 2- سود انصراف و خسارت تأخیر مندرج در بخش ضوابط فروش، به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. 
ماده5- عرضه کننده موظف است قبل از اقدام به پیش فروش خودرو، مجوز مربوط شامل تعداد خودروی قابل عرضه را از وزارت اخذ نماید.
ماده6- عرضه کننده موظف است نسبت به عقد قرارداد فروش با مصرف کننده اقدام نماید.
در قرارداد فروش قید مشخصات خودرو مورد نظر از قبیل نشان تجاری، نوع، تیپ، رنگ و شرایط موضوع قرارداد مانند قیمت فروش، نرخ سود مشارکت، تاریخ تحویل خودرو با تعیین ماه و هفته تحویل، خسارت تأخیر در تحویل، فهرست متعلقات الزامی همراه خودرو از قبیل رادیو پخش، چرخ زاپاس، جک، آچار چرخ، کف‌پوش متحرک، مثلث خطر و تجهیزات درخواستی و ارائه یک نسخه از اصل قرارداد به مصرف کننده، الزامی است.
تبصره- هرگونه تغییر در استانداردهای اجباری پس از عقد قرارداد، چنان چه موجب افزایش هزینه و مشمول قیمت گذاری شود، با تصویب مرجع قیمت گذاری در قیمت فروش لحاظ می‌شود.
ماده7- عرضه کننده موظف است در قرارداد پیش فروش، سود مشارکت وجوه دریافتی را از تاریخ دریافت ودیعه تا تاریخ تحویل مندرج در قرارداد پرداخت نماید.
تبصره1- عرضه کننده موظف است در صورت تأخیر در تحویل خودرو، از تاریخ تحویل مندرج در قرارداد تا زمان تحویل خودرو به مصرف کننده، مبلغ خسارت تأخیر در تحویل را نسبت به وجوه پرداختی محاسبه و پرداخت نماید.
تبصره2- در صورتی که مصرف کننده پس از ابلاغ دعوت نامه کتبی عرضه کننده، ظرف پانزده روز کاری نسبت به تصفیه حساب خودرو موضوع قرارداد اقدام ننماید، عرضه کننده می‌تواند خودرو را به سایر متقاضیان تحویل و نوبت مصرف کننده را به موعد دیگری که نحوه تعیین آن در قرارداد مشخص شده، موکول نماید.
تبصره3- در صورت اعلام انصراف مصرف کننده یک ماه پس از عقد قرارداد، سود انصراف بر مبنای ضرایب مندرج در جدول ذیل ماده (4) این آیین‌نامه محاسبه و پرداخت می شود.
عرضه کننده موظف است سود انصراف و مبلغ پرداختی را ظرف بیست روز به مصرف کننده پرداخت نماید. انصراف مصرف‌کننده قبل از یک ماه از زمان عقد قرارداد مشمول سود انصراف نمی‌شود.
تبصره4 - در صورتی که زمان بازپرداخت وجوه پرداختی مصرف‌کننده بیش از بیست روز شود، سود انصراف متعلقه از تاریخ تأخیر تا تاریخ بازپرداخت وجوه مذکور نیز باید محاسبه و پرداخت گردد.
ماده 8- عرضه کننده موظف است هرگونه تغییر در شرایط عرضه را نسبت به شرایط مندرج در قرارداد به استثنای الزامات قانونی، رضایت کتبی مصرف کننده در الحاقیه قرارداد منعقده، قبل از ارسال دعوت نامه تکمیل وجه، قید و به تأیید و امضای طرفین برساند.
تبصره- در صورت بروز مشکل در فرآیند رعایت استانداردهای مصوب و تأخیر در تحویل خودرو، مسئولیت جبران خسارات وارده و کسب رضایت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده است.
ماده 9- عرضه‌کننده موظف است در زمان تحویل، خودروی درخواستی مصرف کننده را در حضور وی کنترل نموده و پس از حصول اطمینان از عدم وجود عیب، خودرو را تحویل دهد.
تبصره 1- عرضه کننده موظف است در صورت وجود عیب احتمالی در خودرو، عیب مربوط را مطابق زمان استاندارد تعمیراتی مربوط، رفع کند مشروط بر آن که رفع عیب، موجب کاهش ارزش قیمتی خودرو نگردد. درغیر این صورت عرضه کننده موظف است نسبت به تعویض خودرو و یا اخذ رضایت کتبی مصرف کننده اقدام نماید.
تبصره 2- در صورتی که مصرف کننده در دوره تضمین به نمایندگی مجاز مراجعه نماید و رفع کامل عیوب خودرو تحت هر شرایطی در مدت زمان باقی مانده از دوره مذکور برای نمایندگی مجاز مقدور نباشد، عرضه کننده یا واسطه فروش با نمایندگی مجاز موظف است ضمن الزام نمایندگی مجاز به اعلام کتبی موضوع به مصرف کننده ترتیبی اتخاد نماید که خودرو در اولین فرصت ممکن تحت شرایط تضمین رفع عیب گردد.
تبصره3- عرضه کننده موظف است در صورتی که رفع عیوب خودرو مستلزم گذشت زمان باشد، ضمن ثبت دقیق عیوب خودرو در دو نسخه و تحویل یک نسخه از آن به مصرف کننده، برابر ماده (17) این آیین‌نامه رفتار نماید.
ماده10- عرضه کننده موظف است سند فروش، صورتحساب فروش همراه با درج تفکیکی اقلام تشکیل دهنده، بهای خودرو شامل بهای خالص خودرو، شماره گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد مربوط، برگه‌های ضمانت،کتابچه راهنمای مصرف کننده حداقل به زبان فارسی و تجهیزات اضافی را در زمان تحویل خودرو به مصرف کننده ارائه نماید.
ماده11- عرضه کننده موظف است نسبت به تهیه نظامات و دستورالعمل‌های زیر و نظارت بر حسن اجرای آن، در چارچوب دستورالعمل ابلاغی وزارت اقدام نماید:
الف- فرآیند فروش.
ب – فرآیند و نظام پرداخت سود و خسارت متعلقه به مصرف کننده. 
پ – بازرسی قبل از تحویل خودرو.
ت- حمل مناسب خودرو از محل عرضه کننده تا نمایندگی مجاز.
ث – نظام آموزش کارکنان شرکت عرضه کننده و نمایندگی‌های مجاز خود.
ج – پذیرش، گردش کار خدمات قابل ارائه، برنامه ریزی تعمیرات و ترخیص خودرو به نمایندگی مجاز.
چ- راهنمای تعمیراتی بخشهای مختلف خودرو.
ح - نظام تأمین و توزیع به موقع کلیه قطعات مورد نیاز واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز آنها.
خ- نظام تشویق، تنبیه و اعطا و لغو نمایندگی‌های مجاز خود.
د- ارتقای کمی و کیفی شبکه نمایندگیهای مجاز خود.
ذ - اطلاع رسانی شفاف رتبه نمایندگی و حقوق مشتریان در محل پذیرش نمایندگی مجاز.
ر - نظام نظرسنجی از مراجعین کلیه نمایندگی‌های مجاز.
ز - ساز وکار ردیابی قطعات به ویژه قطعات ایمنی نصب شده بر روی خودرو.
ژ- نظام رسیدگی به شکایات و تعیین تکلیف موضوع با رعایت ضوابط قانونی ظرف بیست روز.
س- نظام ارایه خدمات سیار و طرحهای امدادی در دوره تضمین و دوره تعهد برای مشترکین خود.
ماده12- دوره تضمین برای خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت از تاریخ تحویل به مصرف‌کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر چهل هزار (40000) کیلومتر، هرکدام زودتر فرا برسد، برای خودروهای سنگین شامل مینی بوس، میدل باس، اتوبوس،کامیونت، کامیون و کشنده از تاریخ تحویل به مصرف کننده حداقل دو سال یا کارکردی برابر دویست هزار (200000) کیلومتر، هرکدام زودتر فرا برسد و برای انواع موتورسیکلت از تاریخ تحویل به مصرف کننده حداقل یک سال می باشد.
تبصره 1- عرضه کننده می تواند براساس سیاست تجاری خود و به منظور افزایش رضایت‌مندی مصرف کننده، نسبت به افزایش دوره تضمین یا تعهد اقدام نماید که در این صورت باید جزئیات شرایط آن به طور کتبی و شفاف به مصرف کننده اعلام گردد.
تبصره2- ضمانت رنگ برای خودروهای سبک حداقل سه سال، برای خودروهای سنگین حداقل هجده ماه و برای موتورسیکلت حداقل سه ماه می باشد.
تبصره 3- عرضه کننده موظف است قطعات، مواد مصرفی و استهلاکی ناشی از عیوب کیفی و مونتاژی در هر یک از مجموعه های خودرو را مشمول خدمات دوره تضمین نماید.
تبصره 4- تعمیر یا تعویض قطعات خودرو، ناشی از خسارت حاصل از حادثه یا تصادف که به علت عیب فنی خودرو نباشد، مشمول ضمانت نمی گردد.
ماده13- کلیه قطعات و مجموعه های خودرو به جز قطعات و مواد مصرفی، مشمول خدمات دوره تضمین می‌باشند.
تبصره1- فهرست قطعاتی که به عنوان قطعات و مواد مصرفی قلمداد نشده ازجمله تجهیزات کاهنده آلایندگی هوا شامل کربن کنیستر، کاتالیست کانورتور، حسگر دوم اکسیژن و عمر کارکرد آنها کمتر از مدت زمان مورد نظر در دوره تضمین خودرو می باشد، توسط وزارت تعیین و ابلاغ خواهد شد.
تبصره2- عملکرد صحیح سیستم و قطعات کیسه هوا صرفاً مشمول دوره تضمین نبوده و براساس استانداردهای ابلاغی شامل دوران تعهد نیز می باشد.
ماده14- عیوب ناشی از عدم انجام خدمات دوره ای مطابق با شرایط مندرج در کتابچه راهنمای مصرف کننده خودرو در شبکه نمایندگی های مجاز شرکت عرضه کننده خودرو، باعث خروج مجموعه‌های مرتبط خودرو به خدمت مورد نظر، از شرایط تضمین می گردد.
ماده 15- مدت زمان تعهد خدمات شامل تعمیرات و تأمین قطعات، ده سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو از همان نشان تجاری و نوع خودرو، توسط عرضه کننده می باشد.
ماده16- عرضه کننده موظف است نسبت به راه اندازی سامانه ای مبتنی بر فناوری اطلاعات به منظور رعایت مفاد ماده (5) قانون و تعیین زمان و محل مراجعه مصرف کننده به نمایندگی‌های مجاز در دوره تضمین و تعهد اقدام نماید. در صورتی که مصرف کننده تأکید بر پذیرش در نمایندگی خاصی را داشته باشد عرضه کننده باید در اولین زمان ممکن، نسبت به اجرای این درخواست، اقدام نماید.
ماده17- عرضه کننده موظف است چنانچه رفع عیوب خودرو در دوره تضمین که ناشی از خسارت حاصل از حادثه و یا تصادف نباشد و بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد تعمیرات تأیید شده به طول انجامد، به تأمین خودرو مشابه جایگزین در طول مدت تعمیرات و در صورت عدم امکان، پرداخت خسارت حق توقف خودرو به شرح مفاد این آیین‌نامه اقدام نماید.
تبصره1- مدت زمان توقف خودرو، برای پرداخت خسارت در دوره تضمین و دوره تعهد به ترتیب بعد از دو و هفت روز کاری و یا زمان استاندارد تعمیرات تأیید شده، برای کلیه روزهای توقف خودرو در نمایندگی اعم از تعطیل و غیرتعطیل بدون در نظرگرفتن فرآیندهای داخلی سازنده و واردکننده و نیز واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگی مجاز آن، آغاز و در روزی که نمایندگی مجاز پس از انجام تعمیرات لازم، آمادگی تحویل خودرو به مصرف کننده را اعلام نماید، پایان می یابد.
در هر صورت مدت زمان توقف خودرو به دوره تضمین یا تعهد خودروی مربوط اضافه می‌شود.
تبصره2- در صورت مراجعه مصرف کننده برای رفع عیب تکراری به همان نمایندگی مجاز و یا هریک از نمایندگی‌های مجاز دیگر برای بار دوم و یا بیشتر، زمان توقف خودرو از بدو تاریخ پذیرش خودرو برای پرداخت خسارت محاسبه می گردد.
تبصره3- در صورتی که عیوب موجود در هر یک از مجموعه‌های خودرو که به تشخیص مرجع رسیدگی کننده موضوع ماده (3) قانون موجب بروز حادثه یا تصادف و یا آلایندگی بیش از حد مجاز هوا گردد، خدمات مربوط مشمول ضوابط این ماده بوده و بر عهده عرضه کننده خودرو می باشد.
ماده 18- ضوابط پرداخت خسارت توقف خودرو به استثنای خسارات ناشی از موارد حادثه و تصادف به شرح زیر است:
الف- خودروی سواری: از زمان تحویل خودرو به نمایندگی مجاز به ازای هر روز توقف مازاد، به میزان یادشده در ماده (17) این آیین‌نامه به مقدار پانزده ده هزارم (0.0015) بهای خودرو به عنوان هزینه توقف توسط عرضه کننده به مصرف کننده پرداخت می شود.
ب- خودروی عمومی (تاکسی، وانت، ون): از زمان تحویل خودرو به نمایندگی به ازای هر روز توقف مازاد به میزان یاد شده در ماده (17) این آیین‌نامه به مقدار دو هزارم (0.002) بهای خودرو به عنوان هزینه توقف توسط عرضه کننده به مصرف کننده پرداخت می شود.
پ- خودروی سنگین (مینی بوس، میدل باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون وکشنده): به ازای هر روز توقف مازاد به میزان یاد شده در ماده (17) این آیین‌نامه به مقدار یک هزارم (0.001) بهای خودرو به عنوان هزینه توقف توسط عرضه کننده به مصرف کننده پرداخت می شود.
ت- موتورسیکلت: به ازای هر روز توقف مازاد به میزان یاد شده در ماده (17) این آیین‌نامه به مقدار یک هزارم (0.001) بهای موتورسیکلت به عنوان هزینه توقف توسط عرضه کننده به مصرف کننده پرداخت می شود.
تبصره1- در صورت عدم توافق طرفین نسبت به مبلغ خسارت توقف خودرو، مراتب با کسب نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام می‌پذیرد.
تبصره2- عرضه کننده موظف است رأساً یا از طریق واسطه خدمات پس از فروش خود پس از اخذ مدارک مثبته در مورد احراز مالکیت خودرو، نسبت به پرداخت خسارت توقف خودرو درکمتر از پانزده روز اقدام نماید.
تبصره3- در صورتی که توقف خودروی سنگین بیش از یک ماه به طول انجامد، با موافقت کتبی مصرف کننده برای هر روز توقف خودرو مازاد بر یک ماه، عرضه کننده ملزم به پرداخت دو ده هزارم (0.0002) بهای خودرو علاوه بر مقدار قبلی می باشد.
ماده19- عرضه کننده موظف است رأساً یا از طریق واسطه فروش و خدمات پس از فروش، ساز و کار پرداخت هزینه خسارات وارده به مصرف کننده شامل موارد اشاره شده در قانون و این آیین‌نامه را راهاندازی و اجرا نماید. عملکرد این نظام باید به گونهای باشد که مصرف کننده را از میزان و چگونگی دریافت هزینه ها و خسارت خودروی خود مطلع نماید.
ماده 20- عرضه کننده موظف است رأساً یا از طریق شبکه نمایندگی مجاز خود تحت هر شرایطی به پذیرش کلیه خودروهایی که به دلیل وجود عیب قطعات ایمنی قادر به تردد نیستند، اقدام نماید.
تبصره- عرضه کننده موظف است در دوره تضمین، هزینه های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر به نزدیک ترین نمایندگی مجاز را به استثنای موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعه های خودرو نباشد، تقبل نماید.
ماده21- عرضه کننده در دوره تعهد موظف است از طریق واسطه خدمات پس از فروش و یا نمایندگیهای مجاز، نسبت به پذیرش تمام خودروهای تحت مسئولیت خود و همچنین سایر خودروهای مشابه وارداتی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی، مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت اقدام نماید.
ماده22- عرضه کننده موظف است نسبت به تعیین نرخ خدمات تعمیرات، قطعات یدکی و مواد مصرفی مطابق بند (ط) ماده (2) این آیین نامه و همچنین تدوین جدول زمان تعمیرات، مطابق با استاندارد سازنده خودرو اقدام نموده و پس از تطبیق و صحه گذاری توسط شرکت بازرسی ظرف یک ماه از زمان اعلام شرکت عرضه کننده، آن را به واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز خود ابلاغ نماید. براساس این ضوابط، نمایندگی و یا واسطه خدمات پس از فروش، صورتحساب مصرف کننده را به ایشان تسلیم می نماید.
تبصره - عرضه کننده موظف است امکان مقایسه صورتحساب صادره با نرخ خدمات را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود فراهم نماید.
ماده23- عرضه کننده موظف است نمایندگی های مجاز را ملزم نماید تا ضمن تسلیم صورتحساب به مصرف کننده، خدمات ارائه شده خود را به مدت دو ماه یا سه هزار کیلومتر، هر کدام زودتر فرا برسد و قطعات را به مدت شش ماه یا ده هزار کیلومتر، هر کدام زودتر فرا برسد ضمانت نمایند.
ماده24- نمایندگی مجاز موظف است چنانچه تشخیص دهد علاوه بر عیوب مندرج در برگ پذیرش، خودرو عیب دیگری دارد، قبل از تعمیر یا تعویض قطعه، با مصرف کننده تماس گرفته و از او جهت انجام تعمیرات تعیین تکلیف نماید. در صورت عدم موافقت مصرف کننده، مراتب هنگام تحویل خودرو به صورت کتبی مستندسازی شود.
تبصره- نمایندگی مجاز موظف است در دوره تعهد، داغی قطعات تعویضی را به مصرف کننده تحویل و رسید دریافت نماید.
ماده25- چنانچه به تشخیص مراجع مذکور در ماده (3) قانون به علت عدم کیفیت تعمیرات، سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضه کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز، خسارتی متوجه مصرف کننده گردد، عرضه کننده موظف به جایگزین کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دریافت وجه و جبران خسارات وارده می باشد.
ماده26- تعداد نمایندگی‌های مجاز و واحدهای خدمات سیار، بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت تعیین خواهد شد.
ماده27- عرضه کننده موظف است در شبکه نمایندگی های مجاز فروش و خدمات پس از فروش خود صرفاً از ظرفیت واحدهای دارای سطح کیفی قابل قبول، مطابق با ضوابط استاندارد ملی شیوه ارائه خدمات پس از فروش (استاندارد شماره 19117) و دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش استفاده نماید.
ماده28- عرضه کننده موظف است نسبت به استقرار شبکه رایانه ای برای واسطه ها و نمایندگی‌های مجاز فروش و خدمات پس از فروش شامل محاسبه مدت توقف خودرو، فهرست قطعات و مواد مصرفی و اجرت تعمیرات برای هر خودرو و نیز صورتحساب هر مصرف کننده اقدام نماید.
تبصره - شرکت عرضه کننده موظف است امکان دسترسی شرکت بازرسی به اطلاعات این شبکه را فراهم نماید.
ماده 29- مسؤولیت رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان و جلب رضایت ایشان در مرحله اول برعهده عرضه کننده می‌باشد. در صورت بروز اختلاف بین عرضه کننده و مصرف کننده، رأساً از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. چنانچه رضایت مصرف کننده تأمین نشود، می‌تواند به هیات حل اختلاف موضوع تبصره (2) ماده (3) قانون مراجعه کند. هیئت حل اختلاف موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و نسبت به آن کتباً اعلام رأی کند. مناط رأی، نظر اکثریت اعضای هیئت است. این رأی باید ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اجرا شود.
تبصره1- دبیرخانه هیئت حل اختلاف موضوع این ماده و محل تشکیل جلسات آن در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها می باشد.
تبصره2- سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه، هیئت‌های حل اختلاف مربوط را در محل آن سازمان با استفاده از پست های سازمانی موجود تشکیل داده و امکانات، نیروی انسانی و محل لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
تبصره3- ثبت اعتراض و رسیدگی به آن در هیئت حل اختلاف رایگان است، اما حق الزحمه کارشناس رسمی که در هیئت حاضر و اظهار نظر می‌کند باید ظرف پنج روز از تاریخ اعلام هیئت، توسط شاکی پرداخت شود، در غیر این صورت، هیئت پرونده اعتراض را با ذکر دلیل مختومه اعلام می‌نماید.
تبصره4- کلیه نهادها و سازمان‌هایی که مصرف کنندگان جهت طرح شکایت به آنها مراجعه می‌نمایند موظفند شکایت مصرف‌کننده را به وزارت ارسال نمایند.
تبصره5- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه مکلف است دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان خودرو را به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها اعلام نماید.
ماده30- عرضه کننده موظف است ساز و کار نظارت مستمر بر نمایندگی‌های مجاز را براساس وظایف تعیین شده در قانون و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی ذی‌ربط آن ایجاد نماید.
تبصره - نظارت و ارزیابی ادواری عرضه کننده خودرو، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز آنها و ارائه گزارشهای ارزیابی به وزارت و عرضه کننده، به عهده شرکت بازرسی منتخب وزارت می باشد.
تبصره2 - عرضه کننده موظف است نام و نشانی کلیه نمایندگی های مجاز فعال و تعلیق شده خود را به همراه سایر مشخصات و همچنین مشخصات مشتریان مراجعه کننده به شبکه خدمات پس از فروش شامل نام مشتری، شماره تماس، نوع خودرو، تاریخ پذیرش و نام نمایندگی مراجعه شده را بصورت دسترسی برخط جهت ارزیابی عملکرد آن، به شرکت بازرسی معرفی نماید.
ماده31- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه بر عهده وزارت است.
ماده 32 – تصمیم‌نامه شماره 44133/43678 مورخ 29/02/1389 لغو می‌شود.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ کرد.

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 133 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:17